0 Flares -- -- -- -- -- 0 Flares ×
    • 03 ΝΟΈ 14
    • 0
    NIP/TUCK

    NIP/TUCK

    0 Flares -- -- -- -- -- 0 Flares ×

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΡΦΟΣ ΚΑΙ Ο ΠΛΑΣΤΙΚΟΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ;

    Τρεις κορυφαίοι πλαστικοί χειρουργοί μιλούν για το αμερικανικό σίριαλ που γνωρίζει τεράστια επιτυχία και έχει καταφέρει να εξοικειώσει το κοινό με την επιστήμη τους, αλλά και για τις αισθητικές επεμβάσεις στις οποίες έχουν  υποβληθεί οι ίδιοι.

    Nip / tuck. Μια αμερικανική σειρά που αυτή την εποχή προβάλλεται στο STAR, σπάει τα κοντέρ της τηλεθέασης και ασχολείται με το νυστέρι της ματαιοδοξίας, φέρνει το κοινό αντιμέτωπο με τις επιθυμίες του, αλλά και τους Έλληνες πλαστικούς χειρουργούς ενώπιον των ευθυνών τους και των ορίων της επιστήμης τους. Οι εγχώριοι «μάγοι» της ομορφιάς και της νεότητας –εννοείται ότι – ότι παρακολουθούν, ότι παρακολουθούν άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο τη σειρά, και τη χαρακτηρίζουν ως μια πετυχημένη μεν σειρά ωραιοποιημένη δε αναπαράσταση όλων όσων εκτυλίσσονται στις αίθουσες πλαστικής χειρουργικής. Οι Έλληνες ειδικοί εκτιμούν ότι μάλλον οφέλη μπορεί να αποκομίσει το πεδίο της πλαστικής χειρουργικής από την προβολή του σίριαλ στη χώρα μας, καθώς το κοινό εξοικειώνεται με τις εφαρμογές της, αλλά και ενημερώνεται για τις νέες τεχνικές. Ακόμη δεν διστάζουν να παραδεχθούν ότι από τους πρώτους που σπεύδουν να «αν-πλάσουν» τον εαυτό τους σύμφωνα με τις πιο μύχιες αλλά ταυτόχρονα «επιδερμικές» επιθυμίες τους , είναι οι ίδιοι οι πλαστικοί χειρουργοί.

     

    ΑΛΗΘΟΦΑΝΗΣ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΑΛΗΘΙΝΗ Η ΣΕΙΡΑ

    «Είναι μια σειρά που περιέχει στοιχεία αληθοφάνειας. Δεν παρουσιάζει με επιστημονικό τρόπο τις διάφορες ιατρικές πράξεις, αλλά τις αποδίδει με αρκετή ακρίβεια. Πρόκειται πάντως για μια ενδιαφέρουσα σειρά που μπορεί να απομυθοποιήσει κάποια πράγματα για την πλαστική χειρουργική αλλά και να τη θέσει στις σωστές, πιο ανθρώπινες διαστάσεις της.» λέει ο κ. Απόστολος Γαϊτάνης, πλαστικός χειρουργός στην Ελλάδα και στη Βρετανία.

    Κι αν κάποιοι πολύ φανατικοί τηλεθεατές επιμένουν ότι μπορούν να λάβουν απαντήσεις στις απορίες τους παρακολουθώντας το σίριαλ, η τοποθέτηση του πλαστικού χειρουργού Ιωάννη Λύρα δεν αφήνει περιθώριο για τηλεοπτική…επιμόρφωση. «  έχει γίνει πολύ καλή προεργασία στη σειρά. Είναι προφανές ότι υπάρχει σύμβουλος πλαστικός χειρουργός και οι αισθητικές επεμβάσεις είναι καλά δραματοποιημένες. Στη σειρά, όμως παρουσιάζεται μόνο το 10% των περιπτώσεων που αντιμετωπίζει ένας πλαστικός χειρουργό», αναφέρει. Για το υπόλοιπο 90% των αισθητικών επεμβάσεων, που γίνονται εκτός μικρής οθόνης, καλό είναι οι ενδιαφερόμενοι να απευθύνονται στον ειδικό…Σύμφωνα με τον κ. Λύρα, η σειρά αποδίδει με μεγάλη ακρίβεια το ιατρικό κομμάτι της πλαστικής χειρουργικής, αλλά ως προς τις ηθικές – κοινωνικές παραμέτρους που προκύπτουν, ακροβατεί …επικινδύνως. «Ο έμπορος ναρκωτικών που θέλει ν’αλάξει το πρόσωπο του για να ξεφύγει από τις Αρχές ή η κοπέλα που είναι εθισμένη στις πλαστικές επεμβάσεις αποτελούν ακραία περιστατικά ακόμα και για Αμερικανούς πλαστικούς χειρουργούς. Πόσο μάλλον για τους Έλληνες αναφέρει χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του, ο πλαστικός χειρουργός δρ Ζήσης Μπουκουβάλας, θεωρεί ότι είναι ανέφικτη η πιστή μεταφορά των αισθητικών χειρουργικών επεμβάσεων στην τηλεόραση. «στην πραγματικότητα η επιλογή των περιστατικών, η προεγχειρητική συζήτηση, η επέμβαση, η συμπεριφορά του γιατρού μακράν απέχουν από την ωραιοποιημένη εικόνα που παρουσιάζεται στη μικρή οθόνη», αναφέρει. Στο κοσμοπολίτικο Μαϊάμι οι ήρωες της σειρές, οι δύο πλαστικοί χειρουργοί, είναι λαμπεροί, εντυπωσιακοί, άφθαρτοι και παρεμπιπτόντως…κάνουν θαύματα με το νυστέρι τους.

    Εκτός…μικρής οθόνης επηρεάζει η εμφάνιση των πλαστικών χειρουργών τους «μελλοντικούς» πελάτες τους; «η εμφάνιση παίζει σημαντικό ρόλο σήμερα σε όλα τα επαγγέλματα. Θεωρώ ότι ο πλαστικός χειρουργός αποτελεί ο ίδιος διαφήμιση της δουλειάς του. ‘πουλά’ τεχνικές ομορφιάς και ως εκ τούτου  πρέπει ο ίδιος πρώτα να τις ‘δοκιμάζει’» λέει ο κ. Γαϊτάνης.

    Ανάλογη είναι η άποψη του κ. Λύρα: «δεν είναι δυνατόν να είσαι πλαστικός χειρουργός να είσαι π.χ παχύσαρκος ή χωρίς μαλλιά ή με διπλοσάγονο, και να περιμένεις να σε εμπιστευτεί ο ασθενής». Πιστεύει ότι ένας εμφανίσιμος γιατρός κερδίζει πιο εύκολα τον ασθενή, σημειώνοντας ωστόσο σκωπτικά ότι «για το… καλό του ασθενούς πρέπει ο γιατρός να διαθέτει και τα ανάλογα προσόντα στην επιστήμη του εκτός εκείνα στο παρουσιαστικό του». «Ουδεμία σχέση έχουν τα φυσικά χαρακτηριστικά του γιατρού με την επιστημονική του αξία»,υπογραμμίζει ο κ. Μπουκουβάλας. Αυτό όμως δεν σημαίνει κατά τον ίδιο ότι «ο γιατρός δεν πρέπει να έχει περιποιημένη και καθώς πρέπει επαγγελματική εμφάνιση».

     

    Εσείς γιατρέ έχετε κάνει μπότοξ;

    Όσον αφορά στη δική τους, ομολογουμένως, ιδιαίτερα φροντισμένη εμφάνιση οι τρεις γνωστοί εκπρόσωποι του χώρου της πλαστικής χειρουργικής παραδέχονται ότι κατά καιρούς έχουν χρησιμοποιήσει ‘τα εργαλεία της δουλειάς’ τους για να σμιλεύσουν, να διορθώσουν και να βελτιώσουν κάτι που δεν τους άρεσε πάνω τους. «έχω κάνει ρινοπλαστική και έχω αφαιρέσει το προγούλι μου, και δεν ντρέπομαι να το πω. Επρόκειτο για δύο επεμβάσεις απαραίτητες για μένα, για την ψυχική μου ευεξία τη χρονική στιγμή που έγιναν», λέει ο κ. Λύρας. Ο κ. Γαϊτάνης, πάλι, δεν διστάζει να παραδεχθεί ότι έχει ‘βοηθήσει’ το δέρμα του προσώπου του με διάφορα ενέσιμα υλικά ώστε να διατηρείται λείο και σφριγηλό, όπως και ο κ. Μπουκουβάλας. «οι ασθενείς σήμερα, ρωτούν ευθέως: “εσείς γιατρέ έχετε κάνει την τάδε ή τη δείνα επέμβαση;” ανάλογα με το τι θέλουν οι ίδιοι να κάνουν. Όταν μάλιστα πρόκειται για επεμβάσεις αμιγώς γυναικείες, οι υποψήφιες μας ρωτούν εάν τις έχουμε κάνει στις συντρόφους/συζυγούς μας», λέει ο κ. Λύρας.

     

    Ραγδαία αύξηση παρουσιάζεται στις πλαστικές επεμβάσεις στο εξωτερικό. Τα ριάλιτι σόου που υπόσχονται ριζική μεταμόρφωση στους συμμετέχοντες αλλά και τα σίριαλ τύπου nip/tuck «επιβάλουν» ως νέα μόδα τις διορθωτικές επεμβάσεις και καταργούν τα ταμπού που τις συνοδεύουν. Τα τελευταία τρία χρόνια, η αύξηση των πλαστικών επεμβάσεων σε Βρετανία και Ηνωμένες Πολιτείες είναι πρωτοφανής. Μόνο το 2006 στις ΗΠΑ, 11 εκατ. Άνθρωποι επισκέφτηκαν τον πλαστικό χειρουργό τους για διορθωτικές επεμβάσεις- αριθμός που αναμένεται να διπλασιαστεί τη φετινή χρονιά.

    Στη Γηραιά Αλβιώνα υπολογίζεται ότι ο ετήσιος τζίρος των αισθητικών επεμβάσεων είναι περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ. Εξάλλου, η επίσκεψη στον πλαστικό χειρουργό, αποτελεί και το δημοφιλέστερο λόγο για τον οποίο οι Βρετανίδες παίρνουν καταναλωτικά δάνεια από τις τράπεζες.

    Συμφωνά μάλιστα, με σχετικές έρευνες, οι περισσότεροι που επιλέγουν να αλλάξουν την εμφάνιση τους είναι άτομα ηλικίας 30 και κάτι, εν αντιθέσει με ότι συνέβαινε πριν από δύο δεκαετίες που στον πλαστικό χειρουργό έσπευδαν κυρίως όσοι διάβαιναν το κατώφλι των πρώτων –ηντα.

    Οι ειδικοί πάντως, αποδίδουν την αύξηση των αισθητικών χειρουργικών επεμβάσεων έμμεσα στη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά nip/tuck που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στις χώρες όπου προβάλλεται. Η παρουσίαση των πλαστικών επεμβάσεων ως κάτι απλό και καθημερινό –ενίοτε και με σκληρό τρόπο, αφού βγάζει στο γυαλί live χειρουργικές επεμβάσεις – αλλά και το κόστος τους, το οποίο είναι προσιτό για τους περισσότερους ενδιαφερόμενους. Καθιστά τις αισθητικές επεμβάσεις, ζήτημα ρουτίνας.

     

    ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΕΣ ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ

    Λιποαναρρόφηση, ρινοπλαστική, πλαστική και ανόρθωση στήθους, λίφτινγκ στο πρόσωπο,που γίνεται με τοπική αναισθησία, βλεφαροπλαστική

    Leave a reply →